Необхідність подібної статті вбачав вже давно. Але брак часу з одного боку, та великий обсяг інформації для обробки з іншого привели аж до екватора міжсезоння. Немає нічого поганого щоб не вийшло на добре… Маю на увазі, що коли як не зараз (на сайт всі заходять бажаючи чимсь зайнятись, а тут повний штиль та й взагалі зимою клопотів поменше) зайнятись паперовою роботою, наведенням ладу в нашій загальній господарці. Усвідомлюю (більше того, після аналізу останніх подій в Україні остаточно переконався, що зміни/революцію роблять не маси, а меншість…активна, ініціативна, прогресивна), що традиційно участь в обговоренні (а потім і у впровадженні в життя) візьме менша ніж хотілось би кількість користувачів-представників команд. Але якщо знайдеться активних, ініціативних, прогресивних для реформування Рогатинського футболу чоловік десять, того буде достатньо. Тому, досить накопичувати жирок – треба трохи гуртом покумекати. Окремо хотів би запросити до дискусії людей, які сьогодні займаються організацією футболу в районі (п. Трача, п.Сидорака та ін..), а також і тих, що не є представниками команд але є не байдужими до нашого футболу. Статтю прошу не вважати як критику заради критики (навпаки, дякую тим, хто весь цей час на собі «тягнув воза з назвою Рогатинський футбол» витрачаючи свій час, нерви…), а скоріше як нагоду перезавантажити систему, поставити з голови на ноги. Основне ж завдання – все встановити в законні юридичні рамки (не знаєш як діяти – дій за законом). Впевнений, що і більшість спірних питань відразу ж будуть вирішені, впорядковані.
Тож, ближче до діла. Вся ця підводка стосувалася основоположницького документу, а саме Статуту Федерації футболу Рогатинського району (далі ФФРР). На ньому ж все решта і тримається – Регламент проведення змагань, керівні органи, розподіл повноважень та обов’язків та ін. В Статуті все прописано (процедури, права, обов’язки…), і взагалі – без нього будь-яка Федерація існувати не може. Це як паспорт. Скажу, що наш Статут (копію маю на руках) прийнятий в 1998році. І хочу тут же запитати, а скільки взагалі людей знає про його існування (про зміст, думаю, питати годі). Скажу, що якщо співставити те як виглядає наша «футбольна господарка» до сьогодні і те як описаний весь процес в Статуті, то подібного там мало. Звичайно, багато хто скаже, що не так все і погано в нашому домі. Що десь там в Галицькому районі (наприклад) взагалі бардак. Можливо, що багато-де дійсно гірше. Але чому не рівнятись на тих в кого краще? Більше того, нам не потрібно все починати з нуля.
Тож, давайте ближче познайомимся з деякими (весь текст тут давати трохи складно, свій екземпляр брав в І.Сидорака) пунктами цього документу.
1.ФФРР є громадською організацією та юридичною особою (адреса м.Рогатин в.Галицька, 91, тел. 21148). Серед іншого, може укладати угоди, набувати майнових прав, мати майно, самостійний бізнес, рахунки в банках.
2.Мета ФФРР: розвиток футболу в районі, зростання його рівня і майстерності, гідного представництва в обласних змаганнях, популяризації футболу, задоволення та захист інтересів членів.
3. Завдання ФФРР (деякі): організовувати і проводити змагання; погоджувати різні підходи членів фе-ї щодо сфери її діяльності; забезпечувати дотримання всіма членами фе-ї установчих та регламентних документів; запобігати проявам негативної практики суддівства, сприяти його об’єктивності, неупередженості і високому професійному рівню; підтримувати зв’язки із обласною федерацією, дотримуватись її статутів (та інших регламентних док.); забезпечувати єдину дисциплінарну практику щодо всіх членів фе-ї.
4. ФФРР утворюється на основі колективного та індивідуального членства (за поданою заявою). Члени повинні сплачувати внески (вступний, щорічний).
Права членів ФФРР: 5. брати участь в управлінні федерацією через обрані за їх участю органи (висувати кандидатури, бути обраними).
6. Отримувати повну і достовірну інформацію щодо діяльності федерації.
Обов׳язки членів: 7. Підкорятися вимогам Статуту та ін. до-кам, виконувати рішення керівних органів.
8. Своєчасно сплачувати внески.
9. Дотримуватись дисциплінарних вимог та правил вирішення спірних питань.
Управління ФФРР (серед іншого): 10. Виборність органів управління, їх підзвітність та дотримання регламентуючих документів.
11. Керівними і виконавчими органами фе-ї є: конференція, президія, секретаріат, ревізійна комісія.
12. Конференція є ВИЩИМ КЕРІВНИМ ОРГАНОМ і проводиться не рідше 1 разу на 4 роки. 13. Дата, місце проведення та порядок денний конференції повідомляється членам федерації за 3 місяці до її початку рекомендованим листом. Питання та пропозиції на конференцію треба подавати не пізніше ніж за 2 місяці до її початку.
14. Конференція правомочна якщо присутні більше 2/3 делегатів.
15. Питання, які вирішувати може тільки конференція:
- затверджувати чи вносити зміни до Статуту;
- вибори Президента, першого віце-президента, віце-президентів, членів президії, членів дисциплінарного комітету та апеляційної ради, членів ревізійної комісії;
- затвердження дисциплінарного кодексу, регламенту роботи.
Президія, це: 16. Президент (очолює), віце-президенти, відповідальний секретар, члени комітетів – всі обираються на конференції на 4 роки.
17. Права Президії: виконувати рішення конференції, призначати відповідального секретаря, затверджувати розміри внесків, розробляти та затверджувати документацію.
18. Президія проводить засідання не рідше 1 разу на місяць, рішення приймається шляхом голосування (президент має 1 голос, як і всі інші).
Президент: 19. Очолює роботу та представляє інтереси федерації (в області, установах…), має право підпису документації, видавати накази, розпорядження…
20. Президентом може бути обрана будь-яка особа з числа делегатів конференції.
Віце-президенти: 21. Можуть бути обраними будь-хто з делегатів, підпорядковані президенту, підзвітні конференції.
Секретаріат: 22. Створює Президія для адміністративної та технічної роботи (працівники працюють за трудовим договором).
Постійні комітети: 23. Утворюються за рішенням Президії такі: суддівський, проведення змагань, дисциплінарний, технічний, з питань статусу гравців та ін. До складу входять: голова, заступник, члени (призначаються на Конференції).
Дисциплінарні органи – дисциплінарний комітет і апеляційна рада.
Дисциплінарний комітет: 24. Контролює виконання рішень та дотримання вимог керівних органів фе-ї. Регулюється Дисциплінарним кодексом (готується президією, затверджується конференцією). Розробляє перелік дисциплінарних санкцій.
Апеляційна рада (голова, заступник, члени): 25. Вибирається на конференції і підзвітна тільки їй, розглядає апеляції на рішення дисциплінарного комітету, рішення є остаточним і обов’язковим до виконання.
Ревізійна комісія: 26. Обирається на конференції (на 4 роки) для контролю за діяльністю федерації. Складає висновки по щорічних звітах і балансах. Підзвітна Конференції, подає їй на затвердження результати перевірок.
27. Перевірки проводяться за дорученням конференції, за власною ініціативою чи на вимогу однієї третини членів федерації.
28. Має право вимагати від посадових осіб чи членів федерації документацію, пояснення.
Також в Статуті є ще такі розділи: «Власність та господарська діяльність фе-ї», «Члени та колективні члени», «Статус гравців» (тут, наприклад, сказано чітко, що гравці команд-членів федерації відносяться до аматорів) та інші.
До висновків.
Згідно Статуту найвищим керівним (простіше кажучи, найголовнішим) органом Федерації є Конференція (і ніяк не інакше, і ніхто інший). Крім всього (так для інформації) в кінці 2014року в кількох районних федераціях (Снятинській...) за участі представників обласної федерації були проведені Конференції щодо підсумків проведеного сезону, удосконалення документації… А наголосити хочу на самому проведенні такої конференції. Чомусь десь вони проводяться. А чому вони не проводяться в нас??? Хтось може відповісти?
Те, що було до тепер – історія. Дальше треба рухатись в правовому полі. Тому, на березень-квітень треба готувати проведення Конференції, звітно-виборної. До того часу треба шукати достойні кандидатури на керівництво федерації (починаючи з президента) і комітетів ( в тому числі, ревізійної комісії, апеляційної ради). Почати пропоную з дискусії саме тут, бо часу не так вже і багато (десь до кінця січня, щоб дотриматись термінів).
р. S. все не так і складно, було б бажання змінювати і змінюватись...